ASANPOOSH WORK WEAR (Since 1980)

رنگ های مناسب لباس کار اداری


مطمئناً همه افراد در انتخاب لباسی که برای محل کار می پوشند با مشکلاتی روبرو شوند؛ وقتی تصمیم می گیرید برای محل کار چه بپوشید، نه تنها باید روی زیبایی، راحتی و جنس پارچه لباس کار انتخابی تمرکز کنید، بلکه باید به رنگ لباس هایی که انتخاب می کنید نیز توجه ویژه ای کنید. انتخاب درست رنگ لباس کار می تواند به شما کمک کند نه تنها شیک به نظر برسید، بلکه بر ارتباط شما با مشتریان، همکاران و رئیس نیز تاثیر خواهد گذاشت.


اهمیت رنگ لباس کار ؟

از نظر اکثر افراد، فاکتورهای مهم در انتخاب لباس کار راحتی، دوام و سبک آن هستند؛ به این ترتیب در حالی که رنگ لباس کار مهم است، اغلب به آن وضعیت ثانویه داده می شود. حتی بیشتر از لوگو یا طراحی، رنگ ها در مورد کسب و کار شما صحبت می کنند؛ برای قرن ها مردم اهمیت عاطفی را برای رنگ های مختلف شناسایی کرده اند.

روانشناسان 30 سال پیش ثابت کردند که رنگ های مختلف نه تنها بر خلق و خوی فرد، بلکه بر ضربان قلب، فشار خون و تعداد تنفس او نیز تأثیر می گذارد. به همین دلیل است که پوشیدن رنگ خاصی در محل کار بر نحوه ارتباط مردم با شما تأثیر می گذارد، هر چه ناحیه رنگ لباس کار مورد نظر بیشتر باشد، تأثیر آن بیشتر است. به تداعی های احساسی رنگ ها فکر کنید، این در سطح ناخودآگاه، نحوه تعامل مشتریان با برندهست و به همین دلیل است که رنگ هنگام انتخاب لباس کار شما بسیار مهم است.


رنگ های مناسب لباس کار اداری

شغل شما هر چه که باشد، توجه به روانشناسی رنگ در زمان خرید لباس کار اداری مفید خواهد بود؛ برای استفاده بهینه از برند و لباس کار خود، به معانی رنگ های پرکاربرد توجه کنید. رنگ های روشن لباس کار برای روز مناسب هستند و ظاهری بسیار شاداب و تمیز به شما می دهند، اما اگر به دنبال لباس کار رسمی تر یا لباس مناسب برای یک کنفرانس هستید، انتخاب رنگ های تیره تر می تواند توصیه شود.

در ادامه برخی از رایج ترین، اما نه تنها انتخاب های رنگی هستند که هنگام انتخاب لباس کار اداری برای شما در دسترس است. با توجه دقیق به برند خود و تداعی های محبوب با رنگ های مختلف، می توانید تعادل مناسبی را برای رنگ لباس کار تیم و مشتریان خود ایجاد کنید.


1- لباس کار اداری مشکی

رنگ مشکی امن ترین انتخاب برای لباس کار اداری است، این ساده ترین و محافظه کارترین رنگ در لباس کار نظر گرفته می شود. وقتی سرنخی در مورد انتخاب رنگ لباس کار ندارید، مشکی یک انتخاب مطمئن است. کت و شلوار فرم یا مانتو شلوار اداری مشکی ظاهری تمیز و مرتب ارائه می دهد؛ این یک رنگ قدرتمند است که هرگز تاثیری بر جای نمی گذارد. وقتی مشکی را به عنوان رنگ لباس کار اداری خود انتخاب می کنید، هرگز بیش از حد لباس پوشیده یا دراماتیک به نظر نخواهید رسید.

معمولا رنگ مشکی لباس کار اداری با رسمی بودن و ظرافت همراه است، همچنین به عنوان رنگ رهبری در نظر گرفته می شود؛ اگر مدیر ارشد یک شرکت هستید یا دوست دارید مردم شما را جدی تر بگیرند (مثلاً اخیراً ارتقا یافته‌اید) بهتر است برای کار فقط یک کت و شلوار فرم مشکی بپوشید.


رنگ های مناسب لباس کار اداری


2- لباس کار اداری آبی و سرمه ای

رایج ترین و محبوب ترین انتخاب برای لباس کار اداری بعد از مشکی، رنگ آبی شرکتی است، رنگ آبی این موقعیت را تصادفی به دست نیاورد. آبی یک رنگ تیمی عالی است که نشان دهنده اعتماد، تعلق و رازداری است، بسیاری از کسب و کارها یونیفرم آبی را به مشکی ترجیح می دهند، زیرا تصوری که از آن می دهد دوستانه تر و بازتر است. همچنین رنگ لباس کار آبی با خرد و هوش بالا همراه است، اگر می خواهید مانند یک متخصص در صنعت خود به نظر برسید، لباس کار آبی بپوشید. آخرین تحقیقات تأیید می کند افرادی که رنگ آبی را برای کار می پوشند، سریع تر ترفیع می گیرند؛ بنابراین اگر رویای شما ایجاد یک شغل است، اکنون می دانید برای کار چه بپوشید.

سرمه ای یکی دیگر از رنگ های قدرتمند برای محل کار است؛ آبی سرمه ای یک رنگ غالب است و در مقایسه با مشکی به شما امتیازات استایلی بیشتری می دهد. این رنگ لباس کار تاثیر درستی بر اطرافیانتان می گذارد و شما را بسیار قابل توجه می کند، یک پیراهن ساده سفید یا آبی کم رنگ با کت و شلوار فرم سرمه ای به بهترین شکل ست می شود.


3- لباس کار خاکی و قهوه ای

افرادی که از رنگ های خاکی در لباس کار خود استفاده می کنند، بیشترین استفاده را از مکمل ها برای لباس خود می برند. این رنگ های لباس کار باعث میشوند که در محیط کار راحتتر و شیک تر به نظر برسید؛ رنگ های خاکی برای جلسات کارکنان، جلسات آموزشی و بسیاری موارد دیگر عالی هستند. این یکی از مناسب ترین انتخاب های رنگی برای لباس کار اداری است. حتما از رنگ سفید برای پیراهن فرم استفاده کنید تا زیبایی کت های خاکی را بیشتر کنید.

رنگ قهوه ای در لباس کار، همانند آبی با ثبات همراه است، اما بیشتر اوقات توسط مردان انتخاب می شود. اگر شما یک زن هستید و در یک گروه مردانه کار می کنید، کت و شلوار قهوه ای شکلاتی به شما کمک می کند تا از نظر آنها بیشتر شبیه یک متخصص به نظر برسید.


4- لباس کار اداری با طیف خاکستری

رنگ خاکستری نشان دهنده اقتدار، جدیت و توانایی تحلیلی است، اما ترکیب آن با رنگ های دیگر بسیار مهم می باشد. ست کامل لباس کار به رنگ خاکستری تصویری منفعل از یک فرد ایجاد می کند، این خطر وجود دارد که سایرین در مورد شما مانند کارمندی که ابتکار عمل ندارد فکر کنند؛ به همین دلیل افزودن رنگ های زنده و فعال به خاکستری مانند سفید، آبی یا انواع قرمز تیره بسیار مهم است. نقره ای و برخی از سایه های خاکستری در رنگ لباس کار تصوری از تخصص فن آوری و توانایی علمی می دهد، بنابراین در شرکت هایی که به برتری فنی شهرت دارند، به خوبی موثر می باشد.


5- لباس کار سبز

روانشناسان این رنگ را هماهنگ و دوستانه می دانند. این رنگ همچنین همیشه به معنای موافقت (در چراغ راهنمایی و ... )، می باشد؛ اگر می خواهید در روابط خود با مشتریان یا شرکای خود اعتماد ایجاد کنید، لباس کار سبز بپوشید. همچنین سبز هاله ای از آرامش و رشد می دهد، به همین دلیل مراکز بهداشتی و داروخانه ها نیز از این رنگ در لباس کار خود به دلیل ارتباط آن با سلامت و رشد استفاده می کنند.


6- لباس کار به رنگ سفید

رنگ سفید با تمیزی، صداقت و سازماندهی همراه است، می توانید در ست کردن لباس کار اداری از پیراهن سفید یا اکسسوری های سفید استفاده کنید، اما بهتر است از پوشیدن لباس کار کاملاً سفید خودداری کنید. خلوص، پاکیزگی و آرامش همگی تداعی هایی هستند که توسط یونیفرم های سفید ارائه می شود، به همین دلیل پزشکان و سایر کارکنان مراقبت های بهداشتی از لباس های سفید استفاده می کنند.


رنگ لباس کار اداری


چه رنگ هایی را نباید در محل کار بپوشید؟

از پوشیدن لباس کار اداری با رنگ ها و طرح های پر زرق و برق خودداری کنید؛ استفاده از رنگ ها و طرح های پر زرق و برق باعث می شود در دفتر کارتان ساده لوح به نظر برسید. لباس کار شما باید نمایانگر حرفه ای بودن و پختگی باشد و رنگ های بسیار پررنگ اثر معکوس خواهند داشت. رنگ های پر جنب و جوش روشن و طرح های فانتزی را برای هیچ یک از انواع لباس کار انتخاب نکنید. چه رنگ هایی را نباید در محل کار بپوشید؟

•         زرد و نارنجی: با اینکه زرد و نارنجی به طور سنتی نماد شادی، خوش بینی و خلاقیت هستند، اما این دو رنگ ظاهری غیر جدی ایجاد می کنند و از نظر رئیس و همکاران، فرد را ضعیف دیده و به راحتی کنترل می کنند. اگر موقعیت بالایی دارید یا به جلسات کاری می روید، هرگز لباس کار اداری نارنجی و زرد نپوشید، این احتمال وجود دارد که شما را جدی نگیرند.

•         قرمز: بسیاری از مردم قرمز را به عنوان رنگ رهبری می دانند، اما رنگ قرمز به خودی خود بسیار تهاجمی و پرشور است. اگر میخواهید کسی را تحت تاثیر قرار دهید می توانید لباس رنگ قرمز بپوشید، اما نباید رنگ لباس کار را برای شرکت و محیط اداری به صورت یکدست قرمز انتخاب کنید. از پیراهن های قرمز می توان در رستوران ها، فروشگاه های بزرگ و سایر محیط های در تقابل با مشتری استفاده کرد تا اعتماد کارکنان خود را القا کرده و توجه مشتریان را جلب کرد.

•         رنگ بنفش: بنفش اغلب با ثروت و رمز و راز همراه است؛ می توان آن را تا حدودی در لباس کار کژوال با رنگ های خنثی ترکیب کرد، اما برای لباس کار رسمی نباید از رنگ بنفش استفاده کرد.

اگر اطلاعات یا دیدگاهی در مورد مطالب این صفحه دارید، لطفا با ما و کاربران دیگر به اشتراک بگذارید